Thursday, July 07, 2005

Terrordåd

Kom till jobbet nu på eftermiddagen och fick höra om att tunnelbanan i London har blivit bombad och att ännu fler bomber hade ägt rum i London... Skrämmande!
Men detta kommer nog inte att vara det sista terrordådet vi får erfara heller coh snart kommer vi väl inte att våga leva längre om detta ska fortsätta....

Läskigt... senast inatt berättade jag för en vän om en av anledningarna till att jag ville avboka den planerade Thailandsemestern i augusti. Terrordåd!!!

Innan tsunamikatastrofen inträffade i julas så uttalades det terrorhot mot turistorterna Phuket och Pattaya och även mot huvudstaden Bangkok. Det har inte hänt något ännu! Tsunamin skapade en enorm förödelse. Områden spolades bort, massor av thailändare och västerlänningar dog och turisterna valde andra resmål. Det var den högsäsongen det! Kommande högsäsong, juli och augusti, vad händer då? Inträffar nästa katastrof i Thailand då?

Jag tror det, jag har en känsla av det och jag har drömt om det. Det skrämmer mig. Något kommer att hända. Inte vill jag utsätta mig för att åka till Pattaya då.....

Inte när jag har drömt om hur jag är instängd i ett av de stora "Shopping Centres" som finns där. Hur jag får hoppa från platå till platå som rasar sönder bakom mig. Hur tak rasar in över mig. Människor som skriker för sitt liv, människor som ligger döda runt omkring mig.

Kaos, rädsla, blod och bomber.

Jag snubblar i farten och faller till marken, klarar inte att ta mig upp på fötter. Ser ett fläktsystem lossna från taket över mig, det kommer mot mig, det är nära nu.

Hallå!!! Ska man inte vakna här?!

Det faller rakt på mig, det träffar mig, det är stort. Smärtan jag känner är olidlig...... varför vaknar jag inte..... smärtan tränger sig in i benen på mig. Kravlar mig upp, lyckas ta mig ut innan byggnaden helt faller ihop i ett rök av moln.

Skadad, blodig, och med smärtan som skär genom hela kroppen står jag och ser ut över förödelsen av en terrorattack.

Ännu har jag inte vaknat!!!!!!


Har jag drömt en sanndröm igen?!

2 Comments:

Blogger andthenitwasme said...

För guds skull!!!! åk inte!!!
Du vet ju hur du är... lyssna till din varnande röst!! Promise!!!


Stanna hem och skriv istället...
Smälla Jennie!! och lämna din blogadress till Ariel!!

11:47 PM  
Blogger Jennie said...

Men jag sak ju inte åka dit nu.... Resan är avbokad.

Och jag åker inte dit i Vinter om det ännu inte har något då heller...

3:51 PM  

Post a Comment

<< Home